Mail: service@citatplakat.dk
1) Dialægt plakaterne er kendt for at være meget interne. Med det mener vi at plakaterne er lavet af de mennesker, som ved noget om den person eller det fag, som plakaten skal handle om. Jo mere internt du kan skrive, jo sjovere bliver plakaten ofte.
2) Brug linjeskift til at få tekstopstillingen til at se pæn ud. Korte linjer giver en større skrift, som er nemmere at læse på afstand.
3) Undgå at skrive for meget tekst, så de to tekster flyder sammen, da det ikke ser så pænt. Prøv eventuelt at omformulere citatet eller brug forkortelser.
Held og Lykke
KH Dialægt og Citatplakat
1) Start med at indtaste det ord du vil definere
2) Det næste felt er ordets lydskrift – altså hvordan det udtales. Find hjælp til lydskrift her.
3) I tredje felt skriver du den sjove betydning af dit emne.
Eksempel: “1. Kage er en spise, der oftest serveres som dessert, men som også fungerer ganske fortrinligt som både forret og hovedret.”
4) Slutteligt, giver det en god effekt, hvis det er muligt at finde ét eller flere sjove synonymer til ordet. For eksempel “kage = spiselig lykke”, eller “Sofie = den perfekte veninde”
Historien bag Citatplakat.dk
Historien bag Citatplakat.dk
Idéen
déen til Citatplakat opstod tilfældigt over en øl eller to, i en vennegruppe hvor den ikke får for lidt med åndssvage referencer til de sjove og genkendelige citater. Efter lidt flere øl gik der en sport i at fyre flest catchphrases af, og med en stor tom væg i samme lokale opstod spørgsmålet; hvorfor ikke komme disse gyldne citater på plakater og derved sprede glæden ved de unægteligt sjove linjer.
Vi kastede os derfor hovedkuls ud i at skabe plakater efter vores hoved. Plakater vi selv ville have hængende, med en lidt dybere mening og som ikke mindst gav et smil på læben.
"Plakater i Microsoft WORD?!"
Med vores tro på konceptet, høje ambitionsniveau, og dog mangel på kompetencer, gik vi i gang med at opstille plakaterne i, tro det eller ej… Microsoft Word. Da de første 50 plakater var lavet fremlagde vi dem stolt for venner og familie, for at høre deres mening. En uddannet mediedesigner og fælles veninde var ved at dø af grin, da hun hørte vi ville sælge plakater, der var lavet i Word. Vi fik derfor et lille foredrag om fremstillingen af plakater og mediegrafik, med ny viden måtte vi så starte forfra med at tegne plakaterne.
De fattige studerende
Samtidig med dette overvejede vi hvordan to studerende mon fik råd til at få lavet en hjemmeside, med efter lang tids overvejelser, blev konklusionen at vi ikke skulle finde pengene til at købe os fra det, men tiden til at lære det. Så der blev i lang tid arbejdet flittigt på både at lære tegneprogrammer og webprogrammering.
Det resulterede i at vi den 15. februar 2015 kunne åbne op for trafikken på webshoppen. Hurtigt viste det sig at have været arbejdet værd, for folk var vilde med konceptet og deres reaktioner på plakaterne var det hele værd. Det hele tog meget hurtigt fart på de sociale medier og der kom også hurtigt trafik på hjemmesiden. Vores kompetencer på området er siden da groet lige så hurtigt som besøgstallene på hjemmesiden.
Tidlig interesse fra de store drenge
Inden længe begyndte diverse forhandlere at kontakte os, i håbet om at få lov til at forhandle vores plakater. Senest blev vi kontaktet af Magasin du Nord der ville forhandle vores plakater.
Så rejsen er gået fra plakatopstillinger i Microsoft Word og Youtubekurser i webshopprogrammering og -opsætning, til et velfungerende koncept med store forhandlere som Magasin og en webshop med mange besøgende.